Rabu, 20 April 2011

Tazkirah #54 Evil's Weapon


Ya, Syaitan pun ada senjata dalam nak menghadapi kita musuh yang nyata bagi dia. Tapi ni nak cerita pasai senjata setan masa kita dalam kelas, kuliah dan segala yang macam majlis ilmu.




Pertama : Celak



Sekadar hiasan






Hat ni kalau depa sapu kat kita, mata koi gerudui (makin layu), semakin layu dan terus layu dan pom!!!!! Bunyi air kubota. Zzzzzzzzz.





Kedua : Gincu




Sekadar hiasan



Mmmuah (moncong mulut2). Ni bunyi bila kita tengok perempuan melaram depan cermin pakai gincu. Ha, senjata ni, dan setan sapu kat mulut kita, maka kita hilang tumpuan dalam majlis ilmu. Sebab, mula dengan sok sek sok sek, dia nak pi pot pet pot pet. Kacau habis orang keliling. Ikut konsep domino. Makan orang sekeliling sikit demi sikit. Last sekali, masing2 rugi. Pi saja, habuk pun tarak.




Ketiga : Tongkat




Sekadar hiasan

Gedebuaq belakang budak nakai (untuk anak murid jangan buat, la tak leh teketik sikit pun, kenahai makpak hat leh jadi orang la ni sebab hikmah dek makayah hat dulu2 la~kot ada)(sambung beleter sat~kalau budak sekolah merokok, cikgu2 pi kat budak tu, cakap dengan manis muka, senyum, belai rambut dia, cakap "jangan merokok, membahayakan kesihatan. Nah ambik singgam ni, kunyah, makan terus pun tak pa, makan dalam kelas"). K, tang mana kita, ha, tongkat setan ni, dan dia gedebuaq kat belakang kita, kita jadi tak senang duduk, kira nak angkat punggung, keluar dari majlis ilmu yang sedang kita berdepan tu.



Renung2kan, selamat berjaga-jaga :) Ha, ALLAH S.W.T. bagi kita perisai hat lagi mudah, sejuk, nyaman, dan haluuuuus. iaitu dengan berwudhu'. Jadi, pesanan untuk saya terutamanya, pakat2 belajar sentiasa berwudhu' :)

Tiada ulasan:

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template