Jumaat, 29 Mei 2009

Manis Dunia Kaburi DI SANA...




TINTA INI BERKENAAN PROGRAM MEDIA DI NEGARA PASIR BERGEMA (Sebelah negara Pasir Berdengung kot)

Sequlub Berdosa dan Sepahit Karma . . .


Kekadang ana terfikir... Kita nak berdakwah pada yang bukan Islam lagu mana sedang kita entah ke mana...
Kita nak mengislahkan saudara2 seAgama kita lagu mana kalau kta tak tentu hala.

Kita bayangi kebaikan dan kesucian dakwah dengan Sepahit Karma yang indah pada manusia, lantas manusia turuti.

Sebelum itu mari saya nyatakan bahawa SEPAHIT KARMA ini rancangan motivasi membina biah solehah manakala SEQULUB BERDOSA ini tentang rancangan bersifat dunia semata. Bertemakan pertandingan memperagakan segala pada khalayak bagi setiap kumpulan yang diwakili oleh sepasang mempelai ntah berapa belah pinang agaknya. SEPAHIT KARMA ni rancangan mengislahkan keluarga Islami kepada yang lebih baik lagi dan ia berbentuk rancangan bual bicara.

Kita perhatikan pula dengan lebih terperinci elemen di bawah ini berkaitan perbezaan atau persamaan yang wujud antara keduanya. TAPI ingat, jawapan pada persamaan dan perbezaannya, antum fikir2lah sendiri:

1 . SEQULUB BERDOSA
- Laki biar Isteri peraga segala baik aurat mahupun keletahnya dengan pelbagai aksi dan gaya.
-Hukum : Lelaki _ _ _ _ _ Perempuan _ _ _ _ _ _
-Sebab : Hat Laki biar Isterinya tayang segala auratnya, mula dari sekecil2 (suara) sehingga yang tampak di mata bukan muhrimnya. (Kalau salah, betulkan segera kat comment)

2.SEPAHIT KARMA
-Hosnya suami isteri.
-Si isteri cam nak terterakan manja pada si suami, biarpun rancangan tu live.
-Hukum: Jika hal ini berlaku antara keduanya, tanpa babitkan sesiapa, ia halal. Namun bagaimana pula bila ia ditayang pada khalayak? Elok2 nak betulkan nafsu orang, tapi lain jadinya. Orang jadi fikir lain, kerana show percuma.


KESIMPULANNYA, Rancangan ini sekadar diwujudkan di minda ana. Negara ni pun xwujud, xkait ngn sesapa walau apa jua peringkat dan tahap seseorang. Fikir2kan lah...

p/s : Jangan kita samakan perkara yang tak diredhai oleh Allah S.W.T. dengan yang diredhainya.Kang, elok2 usaha kita tu nak boleh pahala, tapi dapat segunung dosa. PADAN KA???? ANTUM FIKIRLAH SENDIRI!


Tiada ulasan:

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template