Ahad, 15 Ogos 2010

Tazkirah #16 Sedangku harungi Ramadhan...

"Ramadhan mai lagi. Bulan kerahmatan. Alhamdulillah, Allah izin lagi aku masuk dalam bulan pesta ibadah ni."jauh Cikgu Khali bermonolog, berbicara dengan terhampirnya, si hati.
Namun, semua itu tercalar tatkala dia terbaca akhbar di medan maya. JERIT 'MAUT' BANGUN SAHUR! "GILA!!!" keras bentak hati Cikgu Khali, marah. "Persis BINATANG! Binatang pun sayangkan pasangannya.
Marah benar dia dengan berita dalam akhbar KOSMO! berkenaan tajuk itu. Huraiannya, 'si laki mengamk menetak bini dek kerana marah kejutkan bini yang enak tidur, kejut tak bangun-bangun'. Fikirkanlah, sebelum tidur, apa yang telah si isteri lakukan padanya. Si isteri siapkan pakaiannya ke tempat kerja, mengemas rumah, menjaga anak.
Bila petang tiba, rutin seterusnya memaksa si isteri memerah lagi keringatnya menyediakan juadah berbuka puasa. Setelah berbuka, si isteri belum boleh rehat, kena usaikan sisa makan suam dan anak-anak. Baran sang bangsat apa yang merasuk si bajingan itu menetak si isteri yang keletihan tidur setelah sehari suntuk terpungguk di rumah usaikan itu ini yang sepatutnya itu ini menjadi beban si suami. Sudah letih dibunuh pula?!
Cikgu Khali mengucap panjang. Sedang si isteri telah curahkan segala yang termampu demi keselesaan si suami, namun segalanya berantakan tidak langsung dihargai. Semua lelahnya selama berhasil semasa berkongsi hidup dengan si bajingan itu terbit 3 4 orang, rupa-rupanya si bangsat suami itu menilai dengan golok berkarat. Sedang syaitan lagi dibelenggu, masih ada yang punya nafsu sang jalang?!
Astagfirullah ...

Tiada ulasan:

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template