Ahad, 6 Februari 2011

DENGAQ SINI ORANG2 PERLIS!




Sebaik saja kaki kananku menjejak lantai tar kawasan parkir asrama, gelap gelita yang kelihatan. Sunyi sepi. Yang kedengaran hanya nyanyian lagu alam. Maklumlah, sampai maktab malam. Keesokkannya (pagi tadi ler), celik2 mata (lepas Subuh, kira tido round 2, kul 7. Hehehehehehe), ku buang jauh2 penglihatanku ke luar tingkap, warna alam sudah berubah. Kalau dulu segar warnanya dan kadang kala rasa dingin menyapa muka dek embunan pagi. Tapi kini, warnanya garang di waktu pagi seakan mentari bakal pergi setiap hari. Warna oren sudah menjajah warna hijau rumput dan daun di pepohonan. Maknanya ..... Nak masuk musim kemarau kat Perlis ni :( Apa pun, sabarlah warga Perlis, itu semua ujian ALLAH S.W.T. Di sebalik semua ini, ada sesuatu yang cukup bermakna bagi kita, penduduk Perlis. Masa2 lagu ni la BUAH HARUM MANIS sedang mencapai usia matang. Hehehehehehe. Untuk orang luar dari PERLIS, Pakat Mai Sini, HARUM MANIS perlu dinanti :)

6 ulasan:

Nobita Sensei berkata...

sekarang jugak gua datang.

eQuRlz berkata...

eqa pun org perlis.. :) panas kan perlis skang..da lma xujan..

jom layan "Ketika Cinta Memanggil - Opick"

Kereta Sambung Bayar berkata...

perglih best! tp kadang2 panas..sejuk bila banjir aritu..hehe

CECOMEL berkata...

Nobita Sensei : Lekas sket, nak habis dah ni.

Equrlz : Perlis tang mana :) Meh nak blanja Harum Manis.

Kereta Sambung Tayar : Apa2 keadaan pun kita kena syukur :) Semuanya berlaku tersirat hikmah :)

Admin Homestay berkata...

sedap tu....panas2 kena harum manis baru lah best.

CECOMEL berkata...

Semestinya :)

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template