Isnin, 14 Mac 2011

Guru #1 BBM - Dam Interaktif

Ni kira dam hat mudah2, download dulu file 'DAM INTERAKTIF' ni. Saya buat sendiri tau. Ha, klik gambar bawah ni untuk download :



Kemudian buat dadu. (Sendiri buat ar... Buat yang maujud, guna la kotak apa2, balut kertas warna, buh ja titik2nya.)
Baik, aplikasinya, Bahagi murid2 kepada beberapa kumpulan (yang terbaik untuk dam ni, 3kumpulan ja). Setiap kumpulan baling dadu. Bilangan nombor yang tertera merupakan bilangan tapak untuk 'PAWN' dalam dam tu digerakkan. Kat tapak kala UNGU, Tanya soalan, betul, langkah setapak ke depan, salah, setapak ke belakang. Tempat MERAH, selangkah ke belakang. Mudah ja. Hat sampai dulu, menang.

Ni saya kongsi untuk cikgu2, tak kira la hat tengah praktikum macam saya, atau hat dah sedia cikgu :) Cubalah inovasi saya ni :)


Pssssssst : Paktikum punya pasai, blog saya hampir tersadai.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

unaa jusra:guna dah...memang menarik...hat dtg observe pun suker sgt...bdak2 lagi-lagilah....
ala kulli hal....afwan:-)

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum... nk download xboleh pun.da try bnyk kali da

CECOMEL berkata...

Asif jiddan, cuba lagi. Tak pun, meh email, nak emailkan. Maaf, lama tak buka blog, sibuk praktikum.

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template