Isnin, 24 Januari 2011

Tazkirah #39 Dakwah guna Blog?

Blog bukan sekadar tempat meluah perasaan dan catatan diari perjalanan kita. Bukan sahaja tempat cari makan n ber'nuffnang' (Betul ke saya tulis ni? hahahahahah. Gasak ja). Ia juga boleh kita jadikan medium penyebaran ILMU, tak kira la ilmu keduniaan atau akhirat. Tapi macam mana ek? Ala, senang ja, tulis artikel apa2, nota kuliah ka, klip2 ceramah agama ka, apa2 saja yang berkaitan dengan ilmu. Tapi, jangan tulis saja, satu benda yang kita (orang tertentu malas), BW. Apa benda BW ni? Omputih kata BlogWalking orang Melayu kata Blog Berjalan (Cikgu BI, maaf kalau salah translate). Tapi BW hat macam mana plak? BW yang tak kira sapa pun, tak kisah la dia lebai ka tak, apa darjat dia pun, selagi bahasa penulisannya sama ngn kita, BW ja, dan follow, tinggalkan jejak untuk dia masuk dan usha laman kita yang kita nak kongsikan ilmu ngn dia. Mudah ja ka? Sekarang zaman intelek, ICT digunakan secara meluas. N bg yg mmg taksub ngn internet tmbh2 blogging2 ni, mungkin susah nak tengok depa pi masjid dengaq kuliah. Jadi, medium ini amat membantu insan2 seperti ini untuk nampak sinar agma. Kita berusaha, Moga ALLAH S.W.T. yang menggerakkan hati2 mereka untuk lihat pada Hidayah-Nya :)

Renung2kan Selamat BerBlog Secara Sihat :)

4 ulasan:

ijatnuar87 berkata...

yup
btol tu...ambe berblog ni sbab nak berkongsi sesuatu..sementara menunggu masa berkongsi dengan murid2,baik berkongsi dengan pembaca dulu,hhehe

cemomoi berkata...

dakwah secara santai nanti orang tak rasa skema sangat

yatie Awang berkata...

Amin....InsyaAllah akan digunakan untuk sesuatu yg berguna

CECOMEL berkata...

ijatnuar87 : Ya! Langkah yang bijak. 10markah :D

cemomoi : Santai2 gak, mesti kena pada Landas-Nya :)

yatie_Awang : Ameen Summa Ameen.

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template