Isnin, 31 Januari 2011

Tazkirah #42 Xbest kat Laki Best Kat Pompuan

Ada 3 benda hat tak best kat laki, tapi best kat pompuan (ni kira nak pujuk pompuan hat kena hentam dalam Tazkirah #41). Suitable 4 who's kawin or not. Hua3.

1. KEDEKUT :-
Lelaki : Tak Best. Bayangkan kalau si lelaki kedekut. Nak pulak yang bergelar 'Laki Orang'. Anak2 nak sekolah, xleh. Pasai? Sebab kena bayar yuran, membazir katanya. Kat dapur, hanya ada bahan2 asas, nak ada aiskrim ka, cekelat ka, sori.
Perempuan : Bagus. Sebab dia jaga harta lelakinya :)

2. SOMBONG :-
Lelaki : Tak Best. Ada ka lelaki balik kampung berlagak ngn ipar duainya? Nak tidoq kampung, jangan harap la. Menyombong dengan semua orang. Dengan jiran2 pun sombong. Dengan bos ja tak tunjuk, kalau tunjuk, no income la jawabnya sebab telah dikick dengan penuh kehormatan.
Perempuan : Best. Sebab? Bayangkan tengah2 jalan ada jantan mana mai ngorat.'Assalamualaiku awak. Tak jawab dosa' Si pompuan tu balas wat don't know ja. Dalam hati dia,'kalau aku jawab, tu hat nak undang dosa. Aku hanya untuk suamiku.' Kalau hat takmnikah lagi dia ingat,'Ni salam gatai, sebalik dia bukan pahala, dosa hat nak mai, jadi baik toksah jawab'. Amacam? Bestkan pompuan sombong (sombong dengan bukan mahram ja, itu pun berdasarkan situasi lebih kurang cam atas dan sama waktu dengannya.

3. PENAKUT :-
Lelaki : Doooonuuuuuut. Lagi dahsyat dari donut, ni kira belut lagi baik. Cam mana nak jadi pelindung wanita kalau taku mengerit. Boleh jadi pencinta wanita je la jawabnya.
Perempuan : Bagus2. Memang bagus perempuan penakut. Contohnya, Alia cakap kat Alai,'Alai, jom pi pasar malam.' Alai jawab' Tak mau la, takut, ramai budak2 laki galak kat sana.' Ha, kan bagus pompuan ada sifat takut, leh jaga kehormatan dia. Tapi takut berdasarkan dialog di bawah diharamkan.

Nurse : Mai sini derma darah.
Penderma : Tak nak, saye takut jarum. Hahahahahahahaha.

Baik, itu sahaja, renung2kan, selamat beramal :)


Pssssst : Maaf, lama menyepi, cuti is cuti. Jadi kalau terhibernate, ni la padahnya, lama tak update.

6 ulasan:

Amira Anorah berkata...

best2..betol tu..lelaki jgn kedekot...

CECOMEL berkata...

Amboi, sakan nampak. Ce baca entri Tazkirah #41 dalam blog ana ni. Kompom macem.

Tanpa Nama berkata...

alya:nama alia pun ad gak...hakhakak..

CECOMEL berkata...

Kebetulan :)

Mohamad berkata...

Salam ziarah ustaz..

Dah 2 kali saya baca n3 ustaz... tak tau nak komen tang mana.. dua2 nampaknya ada kebaikan dan kelemahannya..

Kalau kedekut sampai barang dapur tak ada tak boleh juga. Sombong biarlah bertempat. Nanti orang kata sombong bodoh pulak.. Begitu juga dengan penakut. kalau sampai buat dosa pun tak takut tak leh jugak kan..

CECOMEL berkata...

Alhamdulillah, Cikgu Mohamad betulkan saya :) Saya setuju dengan cikgu. Semua sifat2 ini ada pro dan kontra bagi kedua-dua pihak, Lelaki dan Perempuan, dan semua sifat2 ini ada masa perlu ada masa tidak :)

TERIMA KASIH CIKGU :)

 

Wat Kautri?

free counters

C.A. Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template